10 april 2014

Tror jag har bestämt mig

Jag har ju som jag skrivit tidigare velat fram och tillbaka över vilken ålder karaktärerna i fantasystoryn ska vara i första boken. De kommer vara i tonåren när storyn verkligen tar vid, kanske följer jag dem ett år eller så innan det som måste ske sker. Det här betyder förstås att jag måste skriva om lite av det jag redan skrivit, omstrukturera och tänka i andra banor. Men det kan vara bra. Känner att jag har kört fast lite som är lätt hänt när man velar. Egentligen ska man ju gå på sin magkänsla och den första tanken, men i det här fallet tror jag att det blir bättre. De utvecklas på ett annat sätt nu.

Eftersom storyn grundar sig i en novell jag började skriva på till en novelltävling med temat fantastik+erotik så kommer ju det bli en del hetare scener senare, vilket jag just nu tvekar lite inför. Måste tänka ut min målgrupp. Är det en ungdomsbok eller en vuxenfantasy? Eller behöver jag skriva en "deleted scenes"-variant? :P Jag antar att det kommer ge sig vad det lider i alla fall.

Är ni intresserade av den novellen jag faktiskt skickade in? Den blev publicerad i en antologi som heter Översinnlig Njutning. Om ni klickar här får ni veta vart den finns att få tag i.

1 kommentar:

  1. Så skönt för dig att du bestämt dig hihi ...
    Nu ska jag kika på länken/Kram pårej!

    SvaraRadera