26 april 2014

Svar på tal, oh snap!

Döm om min förvåning när jag fick en kommentar från Tidningen Skriva på instagram idag. ;) Jag förstod ju också att det var medvetet och artikeln i övrigt var riktigt bra och gjorde mig intresserad av Erlend Loe, som sig bör.


Jag svarade så här: @tidningenskriva tack för svar på tal! ;) Jag förstod det när jag fortsatte läsa artikeln, som för övrigt var väldigt intressant. Jag vet att jag är väldigt konservativ i mitt språk och behöver nog vidga mina vyer genom att läsa samtida författare och inte bara blicka bakåt. Erlend Loe låter som en bra start! Tack för ert svar och en fantastisk tidning! 

Jag har ju berört ämnet tidigare i bloggen, det här med språket, och hur jag tycker att vissa skriver för "slarvigt" och "slangigt". Det har mycket att göra med att jag är väldigt konservativ och antagligen inte läser tillräckligt med samtida litteratur, vilket jag villigt erkänner. Jag gillar mina klassiker. ;) Dock medför det ju att jag blir lite tunnelsynt och utdaterad... :P Det kostar att ligga på topp...

1 kommentar:

  1. Ah....Jo viss kostar det att ligga på topp hihi ...
    /Kram

    SvaraRadera