25 april 2014

Tidningen Skriva

Jag blir alltid lika andäktig när tidningen Skriva dimper ner i lådan. Det är något speciellt med doften av ett oöppnat magasint, sprängfyllt med tips och trix för att lyckas med ditt författande. Jag blir både inspirerad och intimiderad av innehållet. Mest för att det finns så mycket matnyttigt och saker som får mig att tvivla på mig själv. Är min story tillräckligt uttänkt? Har jag en bra början?


Satte mig i solen på altanen med en kopp kaffe, ett block och penna och började läsa. Dock blev jag riktigt förgrymmad på artikeln om Erlend Loe. Typ varenda mening börjar med "och". Det är ju något man får lära sig i grundskolan att det är ett big no-no, ungefär som att börja med "men".


Som tur var var det intressant läsning och skrivarprocessen, så det gick att bortse ifrån. ;)

Jag måste även ta tag i lite renskrivande. Har mest skrivit för hand de senaste dagarna, för ibland går det lättare av någon anledning... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar