11 april 2014

Saker som händer när man är inne i ett flow

Jag hade verkligen inga problem med att skriva mina 1000 ord igår. Det blev 1548 st till slut. Jag bestämde mig för att skriva om så karaktärerna är i tonåren och ändra lite i storyn. Då dök det plötsligt upp en ny karaktär. En ny alvtjej. Kände att det var för få kvinnliga karaktärer i boken så plötsligt stod hon där med sitt vilda blonda hår och ropade på mig. Älskar när det händer! Hoppas att inspirationen hänger sig kvar idag och att jag får skrivet ordentligt i dag med. Ska bli kul att lära känna min nya karaktär. Jag tror att hon kan lära min kvinnliga huvudkaraktär ett och annat. ;)

2 kommentarer:

  1. Hihi Härligt & en ny alvtjej - Spännande :)

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt att vara i ett sånt där flow, då är det extra roligt att skriva :)

    SvaraRadera