6 april 2014

Paus i bokskrivandet

Fast inte i skrivandet. När jag var i stallet idag fick jag för mig att jag skulle försöka mig på att skriva en skräcknovell och skicka in till Mörkersdottir Förlags novelltävling. Fotot som man ska utgå ifrån skulle kunna vara taget i det lilla övergivna huset som ligger längs vägen som jag brukar rida och jag har alltid känt en dragning till det huset av någon anledning. Med skräckblandad förtjusning förstås, för det är lite småläskigt i skogarna omkring stallet och det här huset är alldeles ensamt och övergivet. Jag har skrivit en liknande novell tidigare, för många år sedan, men den är inte fullt så läskig som jag hoppas att den här ska bli. ;) Men inspiration kommer jag hämta från den, den är ju faktiskt riktigt bra (tycker jag alltså... :P).


Nu är jag lite sen i starten så vi får se om det blir något av det. Det är alltid kul med inspiration och motivation, lika bra att hänga på liksom. ;)

1 kommentar:

  1. Skräcknovell det låter spännande hihi ...
    Wow...Riktigt härliga gamla hus & jag minns när jag red & stötte på sånna där mystiska ställen & på en plats hade vi fika/höpaus fniss...Så mysigt - Saknar verkligen min Häst :(

    /Kram vännen

    SvaraRadera