15 april 2014

Har man inte skrivro...

Ja då sitter man och brainstormar och kollar på fantasy name generatorer på nätet och då kan det lätt börja hända saker ändå. Har utvecklat storyn en del. Som jag har berättat som började ju berättelsen med en novell, där jag redan har en del bakgrund och en huvudplot så att säga. Nu måste jag ju bara utveckla den lite och fylla på och ändra om lite. ;) Originalet är på 10 A4asidor med enkelt radavstånd. Det jag har skrivit till bok ett hittills är på snart 20. ;)


Så här såg det ut för en kvart sedan typ, nu är sidan fullskriven med lämpliga stadsnamn också. ;)

Har kommit fram till att jag har lite svårt att skriva i kronologisk ordning. Det har antagligen att göra med att jag redan skrivit om händelser i framtiden. Till en början fyllde jag ut och skrev dit nya händelser i samma dokument, men nu arbetar jag med två olika plus ett brainstormdokument med storylinen och alla karaktärer. Dock medför det ju ett problem, att hålla i sär och få allt på rätt plats igen, men det får jag väl lämna till redigeringen... :P

2 kommentarer:

  1. Jag kommer aldrig på handlingen i kronologisk ordning och har inte heller hela handlingen färdig när jag börjar skriva. Visst kan jag ha en grundhistoria, men när jag kommer på vad som ska hända är det både i början, mitten och slutet. Jag har börjat göra så att jag skriver ner mina idéer i ett block och själva berättelsen i ett annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju riktigt smart! Jag skriver också en del för hand, har ett block för varje projekt och sedan renskriver jag direkt i worddokumentet, på så sätt gör jag en del redigering under tiden jag skriver. Rätt smart. ;)

      Mina historier brukar också ta andra svängar än jag tänkt mig från börjar, karaktärerna lever ju sitt eget liv och gör inte alltid som jag har planerat. Det är ju det som är det roliga med att skriva. :P

      Radera