6 april 2014

Dilemman...

Jag har riktigt svårt att bestämma ålder på mina karaktärer i fantasystoryn jag jobbar på. Maken, my go to guy när det kommer till fantasy för han har läst så otroligt mycket fler fantasyböcker än jag, tycker att de ska vara rätt unga och oerfarna och behöva lära sig hantera vapen på "vägen". Jag är mer inne på att den manliga huvudkaraktären börjar träna den kvinnliga redan innan. Att hon är typ i tioårsåldern, men nu börjar jag vackla lite. Kanske ska jag senarelägga allt. Så hon är runt 14 istället, vilket iofs betyder att han är 18... Gah! Jag vet inte! Blir lite lätt tossig över detta... Det tål att tänkas på. Kanske borde göra en "pros and cons"-lista.

Jag vill ju få in lite kärlek i mixen också. Storyn utvecklas och tar andra vägar än jag tänkte från början hela tiden. Tror jag får nöja mig med att skriva på som det är, följa pennan så att säga, och se vad som händer.

Jag har lyckats hålla mig rätt bra till mitt skrivschema de senaste dagarna i alla fall. Kommit upp i mina 1000 ord en av dagarna och i alla fall hälften de andra. Bra framsteg, tycker jag, men det behöver nog bli fler om jag ska bli klar någon gång. ;) Jag sa att jag skulle ha ett manus klart i september, så det är ju bara att kötta på, som de säger...

2 kommentarer:

  1. Tycker 14 låter som en bra ålder & han 18 :)

    /Kram pårej!

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag ju inte vad det handlar om, men tycker att 14 och 18 låter som en ganska bra ålder. Jag har ju liknande problem, som du läste om :)
    För mig är det ofta så att handlingen drar i väg åt riktningar som jag inte tänkte på från början, men jag har aldrig hela historien klar när jag börjar skriva. En deadline är nog bra, det skulle jag också behöva... :)

    SvaraRadera