2 maj 2014

Colour coding

Jag har börjat skriva en hel del för hand igen. Mycket för att det jag skriver för hand blir som ett första utkast, som jag sedan jobbar vidare utifrån när jag renskriver på datorn. Problemet är dock att jag kommer på saker som är bra att ha i bakgrundsstoryn samtidigt som jag skriver och jag orkar verkligen inte sitta med flera olika block så det blir det till att färgkoda. ;) Jag är så glad att jag har min fina bic-penna med glada färger då!


Tyvärr har den lila färgen tagit slut *snyft* så jag måste nog ta och köpa en ny, eller flera nya så att man har... :P Jag behöver köpa ett nytt block också, för detta är snart fullskrivet, men det är ju ett bra tecken, det betyder att jag verkligen är igång med skrivandet! Jag håller mitt skrivschema hyfsat bra. Blocket är alltid med, eller så skriver jag på mobilen om jag skulle råka åka/gå någonsatans utan det. Just nu känner jag mig ganska hoppfull att det kan bli ett manus till slut i alla fall. ;)

2 kommentarer:

  1. Jag skriver i olika färger i mitt idéblock, och en av färgerna har tagit slut för mig också. Måste köpa en ny penna, det går ju inte att bara skriva med två färger när jag hela tiden haft tre färger tidigare... :)
    Visst är det ganska kul att se resultat i hur många sidor som är kvar i blocket man skriver i, det känns ganska bra att få börja på ett nytt block :)

    SvaraRadera
  2. Ja,de pennorna är bra :)
    Är säker på att det blir ett Manus till slut - Ett bra ett/Kram pårej

    SvaraRadera