7 maj 2014

Vilket genidrag

Det här med att renskriva och flytta över skriven text i kronologisk ordning var ju väldigt inspirerande. Inte nog med att jag redan nu kan gå igenom det jag skrivit, får jag även ny inspiration och kan utöka och lägga till saker som dyker upp i huvudet medan jag lägger över i det nya dokumentet. Detta har resulterat i en helt ny scen i början av boken som för våra hjältar närmare tillsammans. Jag har även kommit på varför de har glidit isär och hur de senare hittar tillbaka till varandra.

Det jag måste klura ut just nu är om åldersskillnaden fortfarande är lämplig eller om det ska vara färre år mellan dem eller om de ska vara något äldre i alla fall. Å andra sidan är det sådana saker som är lätta att ändra om i efterhand. Jag har även hittat mitt borttappade stycke som inte alls hörde ihop med den karaktären jag trodde det hörde ihop med och därför hade letat på fel ställe. ;) Dock har jag inte hittat den där tanken ännu, men det löste sig i alla fall.

Så det går verkligen framåt i skrivandet nu, igen. ;) Det gäller att passa på nu då jag fått sommarjobb från 16e juni och då kommer skrivtiden bli lite mer begränsad igen. Jag har även anmält mig till ett webbinarium hos Kreationslotsen samt en inspirationsbrevserie med temat Skriv din bok NU! och det ser jag verkligen fram emot. Tjoho! Det går bra nu!

1 kommentar:

  1. Härligt & det låter spännande med ett Webbinarium :)

    /Kram

    SvaraRadera