2 mars 2014

Gjort slag i saken

Den här bloggen har varit påtänkt rätt länge nu, men jag har inte riktigt känt att jag har haft behov av en skrivblogg. Jag har använt min vardagsblogg till mina tankar om skrivandet upp till nu. Nu har livet förändrats och jag har precis blivit arbetslös för första gången ever, tror jag. Helt plötsligt har jag massor av tid till att skriva och nu jäklar ska jag bli klar med ett manus har jag tänkt.

Jag har redan fått en novell publicerad i en novellantologi. Jag var med i novelltävling hos Mörkersdottir förlag och fick då vara med i antologin, trots att jag inte vann. Den finns att köpa här, här och låna här och här. På samma förlag vann jag även en fanfictiontävling med en novell inspirerad av Sofie Trinh Johanssons Halvblod. Den novellen finns att läsa här.

Till novelltävlingen förra året hade jag flera noveller på g, men bara en blev klar, alltså den som kom med i antologin, men även en till som nästan blev klar. Den har jag nu börjat utveckla och min förhoppning är att det ska bli en bokserie om tre böcker. En regelrätt fantasyroman med alver, orcher och annat otyg som finns i sådana böcker. Maken hejar på och kommer med idéer och glada tillrop.

Min skrivarbana började nog redan som liten. Jag har alltid haft ett behov av att uttrycka mig i skrift. Jag har skrivit en hel del fanfiction på engelska (mest Jane Austen-inspirerat, läs här), men det var faktiskt Sofie Trinh Johansson som fick mig att på allvar börja skriva mina egna berättelser på svenska. Kan hon så kan ju jag.

Hoppas att det är någon där ute som hittar hit och kanske följer mina försök till att faktiskt få ihop ett manus i år. :)

1 kommentar:

  1. Men du .....Så skojsigt & vilken fin blogg!
    Lycka Till & stor Kram

    SvaraRadera