3 mars 2014

Att avsluta det man påbörjat

Det har alltid varit ett av mina största problem när det kommer till skrivandet. Idéer saknas inte, men jag har verkligen svårt att se dem till sitt slut. Ibland är det bara så att det inte är en historia som jag vill fortsätta med, men oftast är det en bra idé som jag bara inte slutarbetar. Eller så tappar jag intresset efter ett tag.

Som jag skrivit tidigare så har jag skrivit en hel del fanfiction, då framför allt inom Jane Austens värld. Jag har en jag helt skrivit klart, men det tog lång tid, även om jag publicerade ett kapitel i taget och fick kommentarer direkt som uppmuntrade till att skriva vidare så är det så mycket annat som spelar in. Jag känner mig mest bekväm med romantikgenren, men tycker det är roligast med första möten eller storyn fram tills dess att mina karaktärer inser att de faktiskt är kära i varandra och sen tappar jag liksom sugen på att skriva. Dock så behöver man ju skriva om det vardagliga, "tråkiga", också.

Problemet med att ha en massa påbörjat, speciellt då min fanfictions som jag redan lagt ut på fanfiction.net och då har en hel del följare som väntar på nästa del, gör att jag har svårt att fokusera bara på en av mina historier i taget. Alltså måste jag skriva klart det jag lagt ut där. Jag vet att det bara är att sätta sig på rumpan, stänga av facebook och annat som stör och köra in hörlurarna i öronen, sätta på musik och bara skriva. Det är något jag kommer ta vara på när barnen är på dagis de få timmarna de får gå nu när jag är arbetslös. Skivandet. Ensam. Utan barn som pockar på uppmärksamhet.

2 kommentarer:

  1. Låter ju bra detta hihi att sätta sig på rumpan, stänga av facebook & annat som stör & köra in hörlurarna i öronen, sätta på musik & bara skriva. ...
    Fast är det verkligen bara att skriva!? - Ja,jo för dig är det nog dé :)

    /Kram & Lycka Till "säger" lilla ja' ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe nja, inte bara och bara, men finns inspirationen är det bara att skriva på. ;)

      Radera