27 augusti 2014

VAF=vård av författare

Då slog den sedvanliga förkylningen till och jag var tvungen att gå hem från jobbet igår med huvudvärk, halsont och ont i ena örat. Feberkänningar dessutom. *suck* Jag slutar ju på fredag. Men är man sjuk så är man. Fördelen med att vara hemma och snora är att man får tid att skriva. Och det har jag gjort. :) Nu stoltserar renskrivningsdokumentet med 60 sidor, 8 och ett halvt kapitel och en jäklarns massa ord.

 

Frågor jag tampats med på sistone är om alver faktiskt är köttätare eller inte. Jag vet med mig att jag har skrivit att de äter kallskuret tidigare i texten, men maken hävdar bestämt att de aldrig skulle döda för sin egen vinnings skull. Att de värnar om djur och natur och därför bara äter det som de kan skörda och odla själva. Så jag måste tänka om. Blir nog mycket goda ostar, hembakat bröd, nötter och annat vegetariskt. Men det löser sig.

Boken på bilden är ett rec.ex från Ronnie G Lundin som jag "träffat" via författargruppen på facebook. Vi "ligger" på samma förlag. Eller, jag ligger ju egentligen inte där, men min novell gavs också ut via Mörkersdottir Förlag. Det är både spännande och skrämmande att läsa av någon som man "känner" och ge sin åsikt. Jag återkommer med en recension när jag läst ut hela boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar