3 augusti 2014

Hur viktig är en titel?

På senaste tiden har jag funderat kring titeln på boken jag skriver. Maken säger att det inte är något som är viktigt riktigt ännu. Jag är ju bara på det sjätte kapitlet. Det skulle dock vara kul att ha en arbetstitel i alla fall att förhålla sig till. Novelltiteln funkar inte längre, möjligtvis som tredje boken, men inte den första. Första boken handlar mycket om födslorätt, öde och att förhålla sig till de roller mina karaktärer är födda till. Men hur hittar man en bra, fångande titel? Det knäppaste är att de jag kommer på är på engelska. :P Birthright låter så mycket bättre än Födslorätt.

Tror jag måste börja läsa fler böcker på svenska... :P

1 kommentar:

  1. Jag har samma "problem" :) Jag har kommit på en jättebra titel på min bok, men den är på engelska. Har en titel på svenska också, men det låter inte lika bra.
    Vissa ord skulle jag vilja använda på engelska för det låter bättre, men jag skriver ju på svenska.

    SvaraRadera