5 september 2014

Nytt jobb, nya tider

Sedan i måndags är jag numera statsanställd och har därför helt andra tider än vad jag haft tidigare. Längre pendlingstider (egentligen win för att jag hinner läsa/skriva på tåget), schysstare villkor och mer motivation. Dock har skrivandet blivit lidande. Veckan började med två dagar i Stockholm och övernattning på hotell (very win). Dagarna var fullspäckade med information så jag stupade i säng på kvällen. Nu fortsätter utbildningen/träningen på plats och jag orkar inte mycket annat än att slökolla på tv när jag kommer hem. Jag tänker hela tiden att det kommer bli en rutin, att motivationen och inspirationen till att skriva kommer uppenbara sig snart. Det gör den säkert också, jag ska bara ha ork att lyssna på den! ;)

Dessutom har bokförrådet fyllts på med tre nya bokvinster (yey), en testläsning och en till bok på väg. :) Så tiden på tåget kommer nog fyllas med en del läsning framöver, vilket iofs är rätt okej det med. Hoppas dock på att ta det ena på ditvägen och det andra på hemvägen. Man hinner faktiskt rätt mycket på 40 minuter, bara man sätter manken till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar