4 augusti 2014

Paus

Eller nåt. Jag tror jag behöver det. Få tänka på något annat än boken ett tag. Egentligen vill jag sätta mig ner och skriva en riktigt fläskig kärleksroman. Tänk Harlequin, tänk klichéer, tänk heta möten i natten. Och kanske en och annan övernaturlighet. Lite så går mina tankar just nu. Kanske är jag kärlekskrank. Tog faktiskt och öppnade första delen av Crossfire-serien idag. Ångrar redan efter andra sidan att jag läser den på svenska. Allt låter töntigt. Är det författaren eller är det översättarens fel?

Jag har en del påbörjade historiska romance-varianter som ligger i min påbörjatmapp på datorn. Kanske borde jag ta tag i någon av dem. Eller så tar jag och börjar på något helt nytt. Ändå vill jag inte ge upp min fantasygrej heller. Jag vet ju att kärleken kommer in i den också, men inte riktigt ännu.

Tror jag grottar ner mig lite i chickflicks och romanceböcker ett tag och ser vart det tar mig. ;) Puss och snusk. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar