9 augusti 2014

Jag tror jag har det...

Ja, jag tror att jag har hittat en bra titel på boken nu! Tjoho! Sen får vi se om den kommer hänga kvar till slutet eller ändras, men nu har jag i alla fall en arbetstitel! Det känns jättebra! :)

Har verkligen tagit en skrivpaus den här veckan. Istället har jag fyllt den med arbete och läsande. Har hunnit läsa ut fyra böcker. Började med Sylvia Days För dig blottad, den första i Crossfire-serien och ja jag ångrar att jag läste den på svenska. Den kändes lite tafflig och full med ord som jag tycker är lite för grova. ;) Men helt okej ändå, dock känner jag ingen superlängtan efter att läsa mer just nu. Läste även hennes bok Drama, som också den var lite grov i språket, men bättre i min smak. Jag gillar historiska romaner.

Sedan tog jag äntligen upp Elisabet Nemerts Ljusets Dotter, och det ångrar jag verkligen inte! Riktigt bra historisk roman, med inslag av övernaturligheter, romantik och verkliga händelser. Det roligaste av allt är att den utspelar sig vid Edsviken inte långt därifrån jag själv har bott. Fortsatte sedan med hennes Röd Måne som var lika bra och uppbyggd på samma sätt. Förankrad i verkliga händelser, med folktro och övernaturligheter och romantik. Det slår mig att Nemert ofta använder samma sätt att framställa sina karaktärer, nästan identiska beskrivningar av utseende kommer igen hela tiden, men det är också det enda jag har att kritisera.

Nu ska jag återgå till mitt skrivande. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar