24 september 2014

Vinnare!

Alltså, jag blir sällan så glad som när jag får uppskattning för något jag skrivit. Det händer inte så ofta att jag deltar i tävlingar, men när det kommer till att vinna skrivkurser så kan jag inte låta bli. ;) Allt som kan hjälpa mig att utveckla mitt skrivande är välkommet. Just den här tävlingen var en skrivutmaning utefter vissa förutbestämda element. Man hade 30 minuter på sig att skriva om en viss Rafael Silverstare. Är ni nyfikna? Klicka här.

Dessutom har jag vunnit en hel del böcker på sistone, och fått recensions ex. Alltså gratis böcker är ju guld värt för en bokmal som jag och får mig dessutom att läsa sådant som jag normalt sätt inte skulle läsa. Senaste förvärven:


Ni kan förvänta er en hel del recensioner framöver, ska bara få tiden att sitta och blogga. ;) En nygammal bokidé eller ja, det kanske bara blir en novell (om vi nu tänker realistiskt... :P), har dykt upp i huvudet och jag känner att nu är det dags att ge den lite utrymme. För första gången sedan jag började nya jobbet känner jag iver att börja skriva. Jag slänger ur mig namnförslag på karaktärerna till höger och vänster och mina kollegor tittar ofta undrade på mig. Jag kommer på saker under utbildningar och kämpar för att komma ihåg dem, då det inte alltid är helt lämpligt att dra fram mobilen och skriva en anteckning. ;) Det är kul! Det känns bra! Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar