26 juli 2014

Tagit mig skrivtid

När jag kom hem från jobbet idag så var jag ensam hemma. Sköna känsla! ;) Så jag satte mig framför texten och renskrev det jag skrivit för hand under veckan och sedan dess har det bara flytit på. Nu har jag börjat på kapitel 4. Tjoho! Drygt 13000 ord har jag nu i renskrivningsdokumentet och det känns riktigt bra. Sen har jag ju massor i "kladdokumentet" och ännu mer händelser i framtiden som ska renskrivas i "kladdokumentet" i väntan på att föras in i berättelsen. Gäller att ta vara på dessa tillfällen då det bara flyter på och det inte är någon som stör. ;)

Just nu sitter jag ute på altanen och skriver med en härlig sommardrink bredvid mig. Grillen är tänd och det vankas middag. Ena barnet sover och det andra är ute och busar med granngrabben. Behöver jag säga att jag njuter?

1 kommentar:

  1. Det är så roligt när man ser resultat av skrivandet. Jag ska sätta mig vid datorn nån dag och renskriva det jag har än så länge.
    Sv: Jag försöker hinta och lämna små ledtrådar, men jag blir ändå osäker på hur mycket jag ska avslöjas eftersom jag vill att läsaren ska få svaren samtidigt som karaktärerna. Det blir kanske lättare ju mer jag skriver... hoppas det i alla fall. Eller så får läsaren veta mer än karaktärerna.

    SvaraRadera