26 juli 2014

Långsamt, långsamt...

... framåt går det nu. Jag har knappt ork att göra något i den härliga sommarvärmen vi har just nu. Fyller mina dagar med jobb, läsande och ett uns skrivande. Har lyckats slutföra flera av uppgifterna i skrivkursen jag går i alla fall. Tittat på film och skrivit samtidigt, en metod som jag märkt konstigt nog fungerar. Sätter jag mig däremot med intentionen att skriva och öppnar dokumentet på datorn då tar det tvärstopp. Just nu är det handskrivning som gälller. Det märks speciellt på att block två börjar ta slut. ;) Det måste för att jag kopplar bort "måstet" kring skrivandet, det blir liksom inget tvång, utan idéerna tar form naturligt och vill skrivas ner direkt. Kanske lite av den där fobin ligger kvar i bakgrunden som jag pratade om tidigare. Ändå går det sällan någon längre tid utan att jag tänker på min text. Skriver oftast några rader per dag i alla fall. 

Man ska ju skynda långsamt eller hur? :P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar