19 juni 2014

Hitta skrivglädjen i vardagen

Ja det kan verkligen behövas nu när sommarjobbandet är i full gång. Vilken tur jag hade då som vann just den skrivkursen från Kreationslotsen! I sju veckor kommer jag få inspirerande övningar till min mailbox. Har redan fått två, som jag iofs inte hunnit göra ännu, men hoppas hitta någon lugn stund under helgen och göra dessa. Jag kan verkligen rekommendera Jeanette som driver Kreationslotsen, en härlig coach men en hel del gratiskurser via sin sida! Kika in där, vetja!

Mitt skrivande har det gått lite si och så med. Har försökt njuta av sista tiden som "ledig", utan måsten och så där. Då blir även skrivandet något drabbat. Dock så har jag ju skrivit ner det jag kommit på så klart, det går sällan en dag utan att jag skriver någon mening eller funderar över karaktärerna eller vad som ska hända här näst. Det vore ju konstigt annars. ;)

Har även passat på att klicka hem ett nummer av skriva igen, handlar om just fantasy-genren så det kan vara matnyttig läsning för mig. Då råkade ju så klart Adlibris ha en pocketkampanjs så fyra pocketböcker råkade slinka med de med. ;)


Egentligen kanske jag borde ha passat på att köpa sådant jag normalt inte läser, men va sjutton, lite läsnjutning behöver man också! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar