29 juni 2014

Det här med åldrarna igen

Det är väldigt svårt att bestämma sig. Jag vill att det ska kännas logiskt. Mina alver är inte odödliga, men de lever betydligt längre än människor. Jag måste fundera ut skolsystemet, hur länge går de i skolan, när de börjar och när de slutar. Speciellt de som utbildar sig till att bli livvakter. Dessutom är tanken att det ska bli en kärlekshistoria och då får de inte vara för unga heller. Sen funderar jag över hur jag ska berätta. Ska det vara blandat perspektiv, eller ska de ha varsitt kapitel. Ibland är det bara smärre inlägg från en annans synvinkel vilket gör det svårt att dela upp dem i kapitel.

Jag har börjat läsa A Game of Thrones av George R.R Martin och han har delat upp det så att varje kapitel handlar om en viss karaktär. Jag är inte helt säker på att jag gillar det. Det känns som om det hoppar för mycket och det är svårt att få grepp om hur lång tid det går mellan varje kapitel. Jag vill att det ska flyta på utan att man egentligen behöver fundera så mycket, samtidigt vill jag ju få the bad guys göranden också.

Det är inte helt lätt det här. ;) Känns lite som om jag sliter mitt hår till och från! Dels att få tid till skrivandet, få sitta relativt ostört och utan att känna mig totalt osocial. Men det är något jag måste göra annars kommer jag ingen vart och jag hoppas på att familjen har förståelse för att det också. :P Maken tycker nog att jag borde släppa datorn oftare, men a girl's gotta do what a girl's gotta do.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar