6 juni 2014

Första författararvodet

Fick meddelande från förlaget att nu var det klarräknat och mitt första arvode som författare kommer betalas ut snart. Helt sjukt! ;) Visst, det är inte jättemycket pengar, men det visar ändå att folk har lånat och köpt både antologin och min novell. Hela 44 personer har lånat bara min novell via elib. Wee!

Med skrivandet går det faktiskt framåt. Många tankar far omkring i huvudet och jag gör mitt bästa för att få ner dem på papper så fort som möjligt. Jag har fortfarande en hel del handskrivet att renskriva, men jag har även fått tid och inspiration till att sitta och flödesskriva. Det är helt underbart! Snart börjar dock sommarjobbet och då kommer skrivtiden bli lidande, men jag hoppas att jag hinner skriva en hel del nu sista veckan jag är hemma. :)

1 kommentar: