16 augusti 2016

Vad ska jag göra nu, då?

Det blev väldigt tomt efter novellen blivit klar. Har jobbat en hel del med marknadsföring de senaste två veckorna samt försökt hinna med min omtenta i vampyrfiktion. Tyvärr blev omtentan lidande, men jag ska skriva klart uppgiften, även om jag inte vet om jag får en till chans att lämna in. Det är för min egen sinnesfrids skull.

Nu till vad jag ska göra fram till NaNo i november. Vilket projekt ska jag peta i? Ska jag försöka slutföra romanceboken som jag skrev under NaNo förra året i hopp om att Harlequin även i år har en tävling som jag kan skicka in den till? Eller ska jag ta tag i förrförraårets NaNo? Eller fantasytrilogin? Eller min vampyr? Ugh, så många projekt och så lite tid. Den jag skrivit mest på och som är så gott som klar är ju förra årets nano-projekt som jag hade tänkt att skicka till Harlequin, men jag känner liksom inget sug till den texten, alls, just nu.

Jag tänkte att jag skulle passa på nu innan hypen med antologi-releasen kommer igång med facebook-partyn och bloggturnéer.

Hur väljer ni ut vilket projekt ni ska fokusera på? Eller har ni bara ett skrivprojekt åt gången? Har inte alla typ 50 börjor som ligger och skräpar i en mapp på datorn? Inte? Bara jag alltså...

borrowed from here

2 kommentarer:

  1. Jag har nog bara fem "börjor" som ligger och väntar på datorn, varav ett som jag ska bli klar med i år... Förhoppningsvis ;) När jag kör fast är det oftast för att jag inte planerat tillräckligt och jag brukar försöka skriva de manus som kräver minst arbete först. Alltså de där jag har klart för mig precis vad som ska hända. De andra får vänta till inspirationen slår till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hum, det här med planera, det är ett ord jag inte känner till. :P I'm a pantser, not a planner. :P Jag har det mesta i huvudet, sen får karaktärerna prata hej vilt. :)

      Radera