21 augusti 2016

Man lär av sina misstag

Men, det är tråkigt att behöva göra det. Häromdagen hände det som absolut inte får hända. Speciellt inte efter man har tömt sin telefon på bilder från de senaste typ 3 åren och så där. Datorn kraschade. Den gick inte att recovera för vi inte gjort någon systemåterställningspunkt. Hårddisken troligen paj. Tänkte, bra, den är ju partitionerad så systemfilerna ligger ju för sig och alla dokument, bilder och annat som man vill ha kvar för sig. Försökte formatera partitionen med systemen men det funkade inte. Fick formatera hela alltet. *snyft* Som tur är så sparar jag alltid mitt skrivrelaterade på dropbox. Det har jag i alla fall lärt mig. Inser dock att jag sparat alla stock photos jag laddat hem på datorn och inte i dropboxen (antagligen av utrymmesskäl), jag hade massor av mind maps i programmet theBrain dit jag flyttat alla karaktärer och beskrivningar som nu är puts väck, för jag inte lagt över dem i dropboxen.

Nu har jag letat fram mina skrivblock, där jag skrivit ner mycket av det jag hade i mindmappingprogrammet. Egentligen är det ju lite bra för nu får jag möjlighet att lära känna mina karaktärer lite bättre. Försöker verkligen hitta "the silver lining" här. ;) Förhoppningsvis vaknar musan också så jag får lite skrivet. Det är på tiden.

Ja, jag känner mig rätt nere just nu. Och jag startade bara om datorn för att word inte ville funka när jag skulle sätta mig och skriva.

For English

1 kommentar:

  1. Jag lärde av ditt inlägg och tog precis en extra backup på mitt skrivande. Annars händer det att jag slarvar ibland...

    SvaraRadera