9 april 2020

Det här med redigering

Jag skrev ju råmanuset till ELS (vill inte avslöja titeln ännu) under camp nano förra året. Drygt 65 000 ord skrevs på 30 dagar och det märks att jag bara skrev allt som poppade upp i huvudet om jag inte kom på exakt vad jag ville skriva. Nedan mening är ett sådant exempel. Den manliga huvudkaraktären är på lunchdejt och hon äter lax. Vad han äter, ja...
Han tog en tugga av vad det nu är han äter och suckade när såsen smälte på tungan. Han kanske också äter lax förresten. 
Vad tror du att en marknadsstrateg som heter Daniel äter till lunch? Han dricker en öl till (lättöl kanske, men hon dricker vitt vin till sin lax, väldigt internationellt). Jag måste dessutom komma på vad bolaget han jobbar för heter. Det heter just nu xx & xx.

För övrigt gick jag med i Litterära konsulters påskutmaning för att få lite mer grund att stå på i mitt skrivande. De sänder live varje dag och ger en uppgifter att göra under hela påsken. Den utmaningen kommer jag använda till mitt pågående camp NaNo-projekt som går under arbetsnamnet Bröllopskoordintorn. Oerhört fantasifullt. ;)

Men glad påsk på er, stanna hemma, tvätta händerna och this too shall pass! Love ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar