29 april 2018

Nu är det gjort

För några minuter sedan skickade jag in mitt bidrag till Mörkersdottirs novelltävling på temat folktro. Eek! Känns väldigt läskigt, samtidigt som jag vet att berättelsen inte kan bli bättre, tack vare mycket bra testläsare som kommit med kloka och braiga kommentarer och rättningar. Och slutet fick vara kvar som det var från början, trots att jag tvivlade lite på det.

Tack Melanie, Björn, Frida, Johanna, Emma, Sandra och Anneli för att ni ville läsa!



Nu ska jag bara få ändan ur och skriva mina nanoord. Det har ändå gått bra med Camp Nano. Alverna har betett sig hyfsat bra och jag har skrivit i princip varje dag, även om jag kanske inte alltid kommit upp i mina 500 ord. Bara att fortsätta med rutinen så att boken blir klar någon gång... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar