1 augusti 2017

#winner #campnano2017

Igår gick jag äntligen i mål i Camp NaNo. Det satt långt inne trots att jag tyckte att mitt skrivmål var uppnåeligt. Och det hade det nog varit också om karaktärerna hade betett sig som jag ville. Istället har jag skrivit om början två gånger och fortsättningen en gång. Det blir kul och redigera det sen.

Jag inser att både storyn och karaktärerna mognat sedan jag jobbade med dem sist, och det har väl jag också, så att den ändras och utvecklas är ju inte så konstigt, men det vore ju lättare om det hände under redigeringen och inte under själva skrivandet av råmanuset.

Under skrivandets gång har jag tvivlat på historien, både en och tre gånger. Håller den verkligen? Är den intressant? Är jag tillräckligt bra för att skriva den? Nu när jag skrev om "början" tror jag det blir bättre dynamik i storyn i alla fall. Det blir inte fullt lika ångestfyllt och "whine-y och pine-y" som det varit nu. Men nu ska jag ta lite semester från den och bara skriva när andan faller på. Låta den vila lite innan jag sätter mig och försöker sammanfoga allt till ett. Det blir spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar