1 juni 2016

Fäääärdig!

Ja, i natt blev jag äntligen klar med novellen. Tack vare Memorial day i USA blev deadline framskjuten från i söndags till igår. Är också rätt glad att jag faktiskt har möjligheten att skicka in på USA-tid och inte svensk tid. ;) Okej, det kanske var lite fusk. Jag borde varit klar redan i söndags. Eller, ännu hellre, i fredags, men karaktärerna ville inte det. Av någon anledning dolde de sig för mig, och var förtegna om vilka de var och vad som hänt dem tidigare i livet. Så, helt oförhappandes, släpptes bomb efter bomb. Jag tänker inte avslöja vad, för ni ska ju så klart läsa novellen när den kommer ut. ;)

Det känns som om novellen blev ca 5000 ord och 2 kapitel längre än vad jag hade planerat för i början, men detta på grund av att mina karaktärer var så sega med att öppna upp sig för både mig och varandra. Som tur var hade jag en underbar testläsare med mig hela vägen som peppade och kom med input. Nedan kommentar är från henne. ;)


Jag fick även meddelande om författararvode för Översinnlig Njutning och min novell Uppvaknanden i den igår. Hade tjänat ett par hundra även i år. Hurra!

Nu tänker jag inte öppna ett textdokument på ett tag. Om nu inte inspirationen mot all förmodan skulle slå till igen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar