16 november 2014

Dilemman...

Det går verkligen framåt med NaNo-projektet. Härligt, men lite skrämmande när berättelsen tar vägar som jag inte planerat för. Som när det dyker upp kvinnor som vill förföra min manliga karaktär och locka bort honom från min kvinnliga. Nu börjar bli orolig för att de aldrig ska hitta tillbaka till varandra. Fast det är ju inte mer än rätt att han får en beundrare när min kvinnliga kommer att träffa en väldans trevlig britt inom kort.

Det är bara det att de inte beter sig som jag har planerat. Jag visste att de skulle vara lite olydiga och obstinata, som mina karaktärer alltid är, men att gå och kära ned sig i andra när de egentligen bara vill ha varandra, det är ju inte helt okej, faktiskt. Det är detta som är lite farligt när man sitter under tidspress och bara skriver, inte redigerar eller ändrar förrän månaden är slut. Spännande, ja, men frustrerande när det inte blir som jag tänkt mig.

Jag har ju redan skrivit en del av slutet. Jag vill ju att hon ska nästla sig in i hans hjärta ännu en gång, men hur ska det gå när han går och träffar en annan kvinna? Triangeldrama i all ära, men fyrkantsdrama? Har någon hört talas om det? :P Har jag tagit mig vatten över huvudet?

Ugh, bara att skriva på och se vad som händer...

Pepp emottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar